PPRuNe Forums - View Single Post - Pilot Flyskole - jobb etter endt utdannelse.
Old 6th Jun 2017, 21:46
  #10 (permalink)  
baxrus
 
Join Date: Jun 2017
Location: Haugesund
Posts: 1
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Hei folkens! Tenkte kanskje at det ikke var nødvendig å starte opp en ny tråd når jeg ca har de samme spørsmålene som trådstarter.

Jeg har hatt en drøm om å bli pilot (evt jobbe med fly) siden ungdomskolen, men fikk en kraftig realitetsjekk av daværende rådgiver som sa jeg bare kunne glemme det pga synet. Jeg har laseroperert siden, og ikke slitt noe i ettertid.

Er utdannet økonom men ikke helt min greie, så vurderer sterkt å føle drømmen igjen.

Det som river litt imot er at jeg er 33 år og har stiftet en familie og har 2 fantastiske døtre. Kona mi er utdannet vernepleier og har en god jobb i kommunen. Jeg vil ikke risikere dette pga noe som kan være et luftslott. I dag jobber jeg med forsikring. Har fått tommel opp fra kona om at de støtter meg, men pengene hun tjener skal ikke brukes til å sponse min utdanning i tilfelle alt bare blir et stort pengesluk. Jeg forstår henne.

SÅ. Hva vil jeg? Jo, jeg vil iallefall finne ut hvilke muligheter det er! Jeg har en kamerat som tok utdannelsen i moduler og etter ca 350 søknader jobber han nå i Atlantic Airways. De har betalt ratingen for han, så han stortrives.

Jeg har sett på pilot.no og luftfartskolen, men som utdannet økonom så går ikke regnestykket opp. Derfor ble jeg glad for å lese at det finnes "cadet-programs", for jeg trenger virkelig vite at det er en jobb å starte på etter endt utdannelse. Spesielt i min alder har jeg ikke tid til å bruke masse tid og ressurser på å KANSKJE få lov til å fly.

Lest meg litt opp på noen tips her, men tar gladelig imot nye. Bør kanskje forhøre meg litt med den lokale flyklubben?
baxrus is offline