PPRuNe Forums - View Single Post - Need for help :)
View Single Post
Old 11th July 2011 | 22:15
  #2 (permalink)  
Icenor

From: Norway
Ok, jeg kan få ballen rullende, så får noen andre korrigere eventuelle feil jeg kommer med. Jeg har dessverre ingen erfaring med dette utover ATPL teorien

1) What is correct of the following:
Vef (Engine Failure Speed) er hastigheten vi antar kritisk motor failer. Så riktig svar burde være - Vef is the critical engine sped in case of an engine failure.

2) IN some cases the max take-off mass is limited by Vmbe, why?
Vmbe (Maximum Brake Energy Speed), er hastigheten vi regner som bremsene maksimum kan klare å gjennomføre en RTO, med tanke på varmen som blir utviklet under nedbremsningen. Ved en RTO over Vmbe så risikerer man at bremsene begynner å brenne og derfor kan ikke V1 være høyere enn Vmbe.

Rett svar: - Because if Vmbe is applicable for an aeroplane, V1 cannot be allowed higher than this speed and consequently the max take-off mass is limited.

3) The lowest possible value for V1 is:
Det laveste hastigheten til V1 er Vmcg (Minimum Control Ground Speed), ettersom ved en V1 lavere en Vmcg så vil vi ikke kunne klare å kontrollere flyet. Her er jeg litt usikker, men jeg tror det korrekte svaret er - Equal to VMCG plus the speed gained in the recognition time, ettersom Vef skjer 1 sekund før V1, og hvis V1=Vmcg så har vi teknisk sett et sekund hvor flyet har engine failure samtidig som det ikke har oppnådd minimums hastigheten for å kunne holde seg på rullebanen. Derfor må vi legge til hastigheten vi oppnår under recognition time, slik at Vef aldri er under Vmcg.

4) V2 is a speed that will allow:
Rett svar: - The initial climb to be continued with a safe margin to stall and to VMCA, with the critical engine failed

Hvilken som helst av motorene skal kunne faile og V2 skal være en safe speed, derfor må den ta utgangspunkt i at det er kritisk motor som har failet.

5) At higher weights the V2 value is determined by:
V2 skal være en safe speed i forhold til blant annet stall, og vet økt vekt øker stall speeden, så jeg mener at rett svar er: - VS.

6) When is the take- offsaid to be a balanced field length take-off?
Når TakeOff Distance Required er lik Accelerated Stop Distance Required så kalles det en Balanced Field Length TakeOff. I det tilfellet så kommer vi til å bruke ved V1, like lang avstand på å gjøre en RTO, som å fortsette takeoff med en failed engine. Derfor mener jeg svaret er: TODR = ASDR.

8) Why is the speed for best glide for a jet aircraft not used as an operational descend speed?
Denne er jeg veldig usikker på, men skulle jeg gjette så hadde jeg gått for: - Because the speed instability and a small margin to stall.

Det kan godt hende at jeg har gjort noen feil her på grunn av misforståelser, så jeg oppfordrer de som påpeker evt. feil også tar seg bryet med å forklare hva som er rett svar
Icenor is offline  
Reply