PPRuNe Forums - View Single Post - Scandinavian Airlines hiring.
View Single Post
Old 21st Jun 2011, 09:54
  #18 (permalink)  
minimumunstick
 
Join Date: Jun 2009
Location: Norway
Posts: 94
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Og det synes jeg er helt korrekt. Hvis politiet skal utstede politiattester til hver nordmann som skal søke pilot-jobb i SAS så blir det ufattelig mye unødvendig arbeid for dem. De har allerede nok å gjøre! Der jeg bor tar det opp til 1 måned å få politiattest.

I tillegg synes jeg det er litt merkelig at SAS krever dette ved søknad om jobb. For å være litt mer presis i språket så mener jeg egentlig at det er helt unødvendig og nesten latterlig og lite gjennomtenkt.

De vet jo godt at man må ha politiattest både for å være innehaver av et JAR-FCL sertifikat og for å f.eks få ID-kort til flyplassene. Er det slik at de tror flesteparten av søkerne deres er kriminelle?

Det er jo bare å gjennomføre intervju uten politiattest, og dersom kandidaten får jobben kan han jo bare skaffe seg dette i etterkant.. og hvis de da ikke er fornøyd eller om kandidaten ikke kvalifiserer en gang til å kunne jobbe for dem lovlig, så er jo saken grei..

What's the deal ? ?


EDIT: Det ser ut som de har tatt det ut fra kravene til selve søknaden. Da har de vel kanskje innsett at dette er praktisk talt umulig. Det står likevel under andre krav, men da krever de sikkert ikke det før etter søknadsprosessen.
minimumunstick is offline