PPRuNe Forums - View Single Post - Type rating i utlandet med Norsk sertifikat
Old 25th May 2011, 07:09
  #2 (permalink)  
Klimax
 
Join Date: Mar 2010
Location: Utopia
Posts: 846
Received 1 Like on 1 Post
Hej,

Jeg formoder at du taler om BFC og en C525 el B200 TR.

Jeg har dansk JAR-FCL ATPL(A) og gjorde min C525 TR paa aircraft ONLY, altsaa ZERO simulator time.

BFC er, som du selv skriver, JAR godkendt TRTO og deres instruktoer, Julian T, er ligeledes CAA UK godkendte, dett samme er Martin Barnes, som sikkert er din kontrollant ved udchecket.

Det danske CAA havde ingen problemer med at godkende uddannelsen paa denne skole.
Jeg forhaands spurgte danske CAA, og de oplyste at de blot skulle modtage dokumentation paa godkendt C525 TRTO, samt de andre dokumenter for gennemfoert uddannelse paa typen.
Jeg havde ingen problemer med at faa DK CAA til at indfoere typen i mit certifikat.

Norge.
Jeg forstaar at du vil vaere sikker paa at de godkender din TR inden du goer den.
Hvad med at fremsende al den dokumentation du kan faa fra Bristol til det norske CAA og efterfoelgende tage kontakt til dem og spoerge om alt er i orden eller om de skal bruge anden dokumentation inden du tager afsted.
Jeg har tidligere hoert at det norske CAA er nogle kommunister, saa held og lykke med det.
Klimax is offline