PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian
Thread: Norwegian
View Single Post
Old 7th Apr 2010, 19:08
  #15 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Bestglide - vi er alle fckd Med hånda på hjertet kan jeg ikke anbefale noen å påbegynne utdannelse til trafikkflyger slik situasjonen har utviklet seg. Det finnes noen lyspunkter; piloter i de større, tradisjonele selskapene går til streik for å beholde sine betingelser, som er under stadig større press pga lowcost selskapene. Det er ganske ille når man streiker for å prøve å beholde de gode man har. Man burde begynne å tenke seg om.

Init - Jeg vet veldig godt at du har jobba knalhardt for å få deg erfaring og timer gjennom flere år. Vi satt jo på kafe i hjembyen din rett før jul og snakket om dette. Så jeg vet veldig godt hva din situasjon er, og skjønner at grensen var nådd for hvor langt man skal srekke seg med tanke på prinsipper. Men til info, så nei, jeg hadde ikke kjøpt meg en Dash rating for å få jobb i WF. Jeg er såpass prinsippfast, eller sta, at jeg ikke gjør slik. Kommer fra flygerfamilie også, så jeg mener selv å ha litt innsyn opp igjennom årene på hva man burde og ikke burde gjøre, og hva som er uskrevne regeler (som å kjøpe kontrollant en kald en etter at alle papirene er underskrevet osv).

Det jeg vil fram til er at det er en uting at det har blitt regelen, og ikke unntaket, at det kreves en TR for å få seg jobb. Det er til å spy av. Skal man få bukt med problemet så må det en lovendring til, men det kommer nok aldri til å skje. Får bare hpe at ting jevner seg litt mer ut framover.
Guttn is offline