PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian
Thread: Norwegian
View Single Post
Old 6th Apr 2010, 09:59
  #7 (permalink)  
Init-Refpage
 
Join Date: Jan 2010
Location: Norway
Posts: 63
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Jeg ser virkelig ikke problemet med å kjøpe seg TR?!

Hvor er forskjellen på å kjøpe TR og det å kjøpe seg instruktør utsjekk?? Ok riktig nok er TR dyrere, men for svarte, det er jo nøyaktig samme sak!

-Man kjøper TR for å øke mulighetene for jobb i et flyselskap! I noen selskap er det påkrevd med TR for å få jobb.

-Man kjøper Instruktør utsjekk for å øke mulightene til jobb på ei flyskole. mange flyskoler krever at man allerede HAR instruktør rettighet FØR ansettelse.

HVOR ER FORSKJELLEN?!?!?!?!

Ta meg som eksempel.

Jeg gjorde min utdannelse i norge gjennom flyklubb, som ATPL privatist ved siden av vanlig jobb og til slutt tok jeg flyprogrammet ved NAC. Jeg samla timer med å fly fallskjerm hoppere, foto og pirattaxi. Jeg jobbet som ei bikkje for å klare å samle nok timer til å få min første jobb. Etter 2 år var jeg så fantastisk heldig å komme inn i West Air so FO på ATP. etter halvannet år ble jeg overflødig å mistet jobben min. I følge den "rette" holdningen deres så skulle jeg bare sitte på gjærdet sammen med tusenvis av andre piloter med "rett" holdning å vente på at jobben skulle falle i fanget mitt??? Jeg fikk en sønn i november som har godt av at pappa har en jobb så han kan bli forsørget. Ikke fanker`n om jeg sitter med min høye moral å ser på at godt betalte jobber blir gitt til alle andre når alt jeg trenger å gjøre får å ha en mulighet er å bygge litt videre på min egenfinansierte utdannlse.
Sluttsummen på min utdannelse kom på rundt 550.000,- + TR på 180.000,- dvs: 730.000,- Det er flere av mine tidligere kolleger og flyklubb folk som har fortalt meg at deres utdannelse kostet dem alt fra 700.000,- til 950.000,- dette inkluderer Instruktør utsjekk, reise og bo utgifter i USA..
Hvordan kan det ha seg at det er Ok å bruke totalt sett MER på en utdannelse så lenge pengene er gått med til Instruktør utsjekk, USA billetter, levekostnader, Visum, Cabriolet, Øl og spareribs så lenge det IKKE er "kastet bort" på en TR?!?!

(La meg få understreke at jeg over hodet ikke mener å disse folk med utdannelse fra USA eller instruktører. Det er kun ment som et eksempel.)


Nå er jeg skit lei av å lese om bittre arbeidsledige piloter som er IMOT å kjøpe seg TR. Det har ingenting med "show me the money" å gjøre, det har med å "stå på for å få deg en jobb"!!

Blue skies

Nå skal jeg ut å fly.
Init-Refpage is offline