PPRuNe Forums - View Single Post - Negative og positive opplevelser med flygeryrket
Old 12th Sep 2009, 21:39
  #26 (permalink)  
Chuck_Yeager
 
Join Date: Sep 2009
Location: Norway
Age: 35
Posts: 6
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Chuck, det finnes et par måter å se hvordan yrket fungerer i praksis uten å måtte ta utdannelsen; få deg jobb i luftfart! Og da gjerne på bakkestasjon eller i kabinen. Da får du ta og føle på hverdagen, og alle frustrasjoner og alle gledesøyeblikk. Skjønner at dette kan være vanskelig i disse dager, og at du sikkert allerede har bestemt deg. Det er spesielt dårlige tider nå, og det meste virker bekkmørkt, og man vet ikke hvordan ting kommer til å utvikle seg, selv om de fleste tror at oppturen kommer. Husk at jeg sier "tror" og ikke "vet". Men jeg tror du er av typen som vil dette nok og ikke kommer til å gi deg selv om det kommer til å bli mye motbakke å gå. Kanskje du til og med ender i en posisjon der du kan påvirke yrket i en positiv retning?
Det å få seg en jobb i luftfart er faktisk en veldig god idé. Hva slags jobber kan isåfall dette være, som på bakkestasjon eller i kabinen? Kan man ha en slik jobb uten utdannelse?

Har tenkt litt på mulighetene om å skaffe meg en fulltidsjobb for å spare inn penger til en slik utdannelse, kombinert med venting på evt. oppgang i markedet.
Så har jeg også lest noe som for meg var en veldig gledelig nyhet, nemlig at rød-grønn regjering har bestemt seg for å støtte flygerutdannelsen hos UIT. Kommer man inn på en slik utdannelse skulle det jo bli en del enklere, men motpolen er jo selvfølgelig at den effektive timesamlingen i USA-programmene forsvinner.
Er ganske krevende å få over 1000 timer etter endt utdannelse i Norge
Chuck_Yeager is offline