PPRuNe Forums - View Single Post - Negative og positive opplevelser med flygeryrket
Old 6th Sep 2009, 13:43
  #14 (permalink)  
flyhigh85
 
Join Date: Sep 2008
Location: under the sky
Posts: 60
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Towerdog, du hadde mange bra innspill men når du skrev at man "bare" kan reise til afrika og caribien og samle timer når man er nyutdannet så er det feil, hvertfall ikke nå til dags.

Jeg har sjekket ut det meste, blant annet bushpilot i Maun afrika. De sier at de er merket av krisa og trenger ingen piloter. Fly mellom øyene i caribien i en turboprop er heller ikke lett, de har mange færre turister og flere selskaper sliter tungt. Og uansett så må du stå klar med en rating og min 500 timer.

Da jeg og flere med meg var ferdig med med amerikansk CPL ME IR sommeren 2007 så stod jeg foran to valg.
1. reise hjem og konvertere sertifkatene og satse på at 230 timer holder.
2. bli ett år til i usa og ta instruktør papirene og få en 800 timer.

(sommeren 2007 så var det en veldig topp, selskapene hentet deg nesten før du var ferdig med utdanningen og folk ble ansatt med 230 timer.)

Jeg valgte det første og var ferdig med JAA papirene høsten 2008 og alle vet hvordan det ble da. Det rådet jeg vil frem til er at du bør ta intruktørpapirene og instruere med en gang du er ferdig. Det er mer safe og du får de 700-1000 timene på bunnlinjen som er veldig vanskelig å få ellers.
flyhigh85 is offline