PPRuNe Forums - View Single Post - 3000 ansatte mister jobben SAS
View Single Post
Old 3rd Feb 2009, 19:31
  #17 (permalink)  
LN-KGL
 
Join Date: Mar 2006
Location: Oslo, Norway
Age: 63
Posts: 500
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Matriks, det ER en vesentlig forskjell mellom å velge selv å investere eller ikke investere i et selskap og at en statsråd velger å tro på en PowerPoint-presentasjon og dermed bestemme at kr 225 av mine penger skal investeres i et selskap som har vist at de er en konserverende dinosaur og ikke vist noen innovative tanker de siste årene (eller skal vi si årtier?).

På meg virker det som om bruden skal pyntes, og forrige gang SAS prøvde å pynte en brud (Spanair) ser vi i dag hvor galt det bar hen. For de av oss som fulgte med hva som skjedde så at bruden sprakk allerede i november/desember 2007. At det tok ytterligere over seks måneder før salget ble avlyst av SAS (pressemelding fra SAS Group 19. Juni 2008) tyder på at selskapet ikke er mest fleksible/tilpasningsdyktige. Nå ble da bruden (80%) solgt endelig til en akseptabel pris på €1. Gammel storhet hjelper ikke i dag, flere dinosauerer har dukket under før - jeg bare nevner Sabena, Swissair, TWA, PanAm, ... og flere vil følge i samme fotspor, hvis de ikke blir reddet av regjeringer da.
LN-KGL is offline