PPRuNe Forums - View Single Post - fair behandling af billund lufthavn???
View Single Post
Old 10th January 2002 | 02:59
  #8 (permalink)  
Temp Hi

Det var dæleme noget af en svada, birdsong. For det første tror jeg ikke SAS har startet BLL-CPH for at nuppe de jyder som skal fra BLL til AMS fra Maersk. Maersk tilbyder et kvalitetsprodukt fra BLL og det kan en omvej via CPH med en Q400 ikke gøre bedre. Næ, dem SAS gerne vil have fat i, er dem som flyver med Maersk til AMS, LGW eller CDG og derfra videre ud i verden med hhv. KLM, BA eller Air France - her har man en mulighed for at tilbyde et produkt som samlet set er bedre eller billigere. Hvorfor så ikke få Maersk til at flyve disse kunder til CPH, de flyver jo i forvejen på SK nummer mellem BLL og CPH ? Yes, sure men Maersk har afvist at indrette deres flyvninger fra BLL, således at de passer som feedere ind i SAS longhaul-operation - så er det vel ikke så mærkeligt, at SAS selv starter beflyvningen op ?
Piloter, der kun vil lade sig transportere af limousiner - undskyld, men det er simpelthen noget vrøvl - vi kører med taxa, mini-bus ja, vi har sågar stillet forslag om at vi gerne tager lufthavnstog, de steder hvor det er bekvemt, hvis det kan spare firmaet penge og os tid. Hvormeget info har du og hvormeget er bare dumme fordomme, birdie ! Næ, du, en anden lille fugl har sunget i mit øre, at hvis Billund taxa var begyndt at reklamere for SAS, så ville de have mistet retten til at køre på /for lufthavnen, når den nye terminal åbner på den anden side af startbanen - den ligger nemlig efter sigende i Give kommune og så kunne man skille sig af med de formastelige, der tillod sig at gøre reklame for SAS.
Jeg er såmænd heller ikke sikker på at SAS projekt vil lykkes i BLL, Maersk har et godt navn der og det med rette, men jeg synes altså ikke at der er noget forkert i at man prøver - konkurrence er og bliver godt for forbrugerne, se bare Maersk, de tilbyder flyvninger til CDG for 1,- kr. nu - det havde de vist ikke gjort hvis ikke SAS var begyndt på BLL...
Dine kommentarer om, at vi sikkert står og strejker, når firmaet drejer nøglen om, finder jeg sårende og under lavmålet.

brgds
Temp Hi is offline