PPRuNe Forums - View Single Post - fair behandling af billund lufthavn???
View Single Post
Old 10th January 2002 | 01:59
  #6 (permalink)  
birdsong

From: ryanland
Cool

800 millioner. Det er hvad der er investeret i en ny lufthavnsterminal som skal stå klar i August 2002. Det bliver svært at forestille sig at billund lufthavn kan leve af de indenrigsindtægter som SAS vi lægge i kassen. Maersk air fløj i forvejen 5 daglige returflyvninger til cph og nu fragter SAS selv sine passagerer til cph, de starter blot 30 min senere.
Jeg tror ikke at disse pax ydede det helt store indskud i M.A kassen da der typisk var tale om nogen der skulle videre ud i verden og hvis man regner prisen ud efter traveling miles og en gæst skal flyve bll-cph-New york Ja så ville prisen Maersk Air får ikke kunne hamle op med deres faktiske udgifter. Men hvis SAS har den kapacitet er det da sikkert fornuftigt af dem at se om de kan score lidt af det jyske marked.
M.h.t reklamen i billund tror jeg bare at man hytter sit eget skind. Det er en svær tid for luftfartsbrancen og alle er sultne.
Sidst SAS fløj FRA ud af billund var piloterne ikke interesseret i at køre med billund taxa. Køreturen skulle foregå med limousine og det er nok grunden til at alle taxa i disse dage kører rundt med store bannere i bag og side ruder med MAERSK AIR logo. Jyder glemmer ikke så hurtigt. Ej heller busserne kunne finde reklameplads for SAS.
Hvis du var slagter og stor hjemme og lavede 40 bakker leverpostej i dit ansigts sved hver dag. Ville du så have et 8*8 meter reklameskilt for stryens leverpostej på din husgavl ??? nej vel.
Jeg forstår SAS er sultne og hvis rygter om at de taber op imod 20 millioner kr om dagen holder stik ville det også være dumt ikke at gøre noget.
Hvad med at droppe limoen, udvide adbejds dagen over 10 timer som alle andre der kan flyve Canarieøerne retur osv osv. Altså efektivisere istedet for at angribe (tidligere) samarbejds partnere som cimber air, maersk air osv. Hvis jeg var topchef hos SAS ville jeg give de fagforeninger der har smadret sas økonomi med deres forkælethed kort proces. Hvis de ikke gør noget får det jo en naturlig ende når kassen er tom. Det har vi jo set flere eksempler på efter E.U. har nægtet de nationale regeringer at hjælpe deres flag carriers. Men det er måske federe at flyve loppetjans og køre limousine 6 måneder mere og så stå og strejke ud for lufthavnen som Sabenacrew når nøglen bliver drejet end at tage sig sammen og erkende at man alt for længe at man har fået i pose og sæk

Med håb om en saglig diskution ud tilsvining.
birdsong is offline