PPRuNe Forums - View Single Post - SAS-Braathens
Thread: SAS-Braathens
View Single Post
Old 8th Mar 2002, 03:13
  #72 (permalink)  
jarlerc
 
Join Date: Nov 2001
Location: Norway
Posts: 29
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Wink

Hei GTC !. .. .Hvis du orket å lese hele mitt innlegg så er jo nettopp det en av mine poenger, jeg er slett ikke så sikker på at jeg som BRA pilot ville ønske noen intergrering, eller Spanairpilot for den saks skyld. Det jeg egentlig ønsker med mine skriverier her er å oppfordre alle piloter uansett hvor de står på ansennitetslisten og uansett hvilket selskap i SAS Gruppen de er ansatt i. Forsøk å legg følelsene igjen og bruk fornuften. Se på alle sider av problemet, lær av historien bjland annet hva som skjedde ved dereguleringen i USA. Se på hvilken vei EU beveger seg. OG så tilslutt kom til den konklusjon at de eneste som på lang sikt vil ønske å arbeide for oss piloter er oss selv. Derfor må vi finne en fornuftigere måte å løse problemene vi har foran oss, enn å bruke ren egoisme. GLEM PLASSEN DIN PÅ LISTA: Tenk heller på hva slags profesjonelt liv og hvilke muligheter du ønsker å ha. Vil du ha en slavekontrakt i ett selskap, eller ønsker du den frihet de fleste andre arbeidtagere i vår lønnsklasse tar som en selvfølge. Muligheten til å bytte arbeidsgiver å få en bedre betalt, mer interessant jobb ett annet sted. Uten at det nødvendigvis betyr ett lønnskutt på 250-300000 kroner. En tilleggs bonus blir jo at det er vi som bestemmer farten, og ikke blårussen. Dette er ikke nye tanker, en tidligere formann i NF har sloss for denne tanken hele sitt liv som foreningsmann. Til ingen nytte, kanskje er tiden igjen moden for en forandring. Skal vi som profesjon sitte igjen i 1950, mens resten av arbeidslivet beveger seg inn i det 21 århundre.. . Jeg har inntrykk av att en majoritet av debatantene her er ungdommen i våre selskaper. Jeg forstår at det her er redsel for jobbene, og for inntektsnivået. Jeg opplever heldigvis at soledariteten med dere som er i faresonen er tilstede i pilotkorpset i SAS. Hva med å tenke større å begynne å være soledarisk med alle som i likhet med oss selv har en kjærlighet til flygningen. På sikt vil alle få en bedre hverdag.. .. .Senioritetslisten er opium for piloter.. .. .Fritt etter Lenin
jarlerc is offline