PPRuNe Forums - View Single Post - Jobmuligheder??
Thread: Jobmuligheder??
View Single Post
Old 18th Jul 2008, 18:10
  #13 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Danish; den beste måten å bli attraktiv for en seriøs arbeidsgiver er å komme deg inn i et mindre selskap, gjøre "plikttjenesten/førstegangstjenesten" og få deg operativ erfaring. Et hvilket som helst seriøst selskap vil da vurdere deg mer attraktiv vs en lowtimer med en rating fordi du allerede har bevist at du kan å fly. Derfor er selsaper som Benair og Katoair bra for lowtimers. Det er skikkelig hands-on erfaring, på godt og vondt, og i og med at de tydeligvis er short på piloter nærmest konstant så vil det bety kapteinsutsjekk rimelig kjapt når du har kravene til det (se JAR-FCL krav til PIC/IFR på CPL).

bFisk, da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke vil snakke med deg. Kanskje du er "for erfaren"? Og at de regner med at du stikker når du har 500 på turbin?

TD, da jeg var fersk på Caravan fikk jeg styrmannsutsjekk. I sertifikatet stod det "copilot only" under restriksjons. HAHA! Tenk deg å få det på et single pilot fly! Joda, jeg hadde alltid med stor-termosen på tur, og fikk ikke ta skilltest til kaptein/single pilot før jeg hadde minst 5 Caravan-drop med termosen uten at den røyk. (og til de som lurer er et Caravan-drop når man har glemt at man har satt termosen rett bak setet, og sparker den ut døra når man som vanlig har det altfor travelt med å komme seg ut).

Ryanair skal visst nå legge ned 7 baser og sette 15 fly på bakken. Tror ikke de trenger så mange folk med det første
Guttn is offline