PPRuNe Forums - View Single Post - Lufttransport Januar Intervju
View Single Post
Old 14th June 2008 | 20:30
  #65 (permalink)  
Guttn

From: @ some hotel far away from everything
Det har lenge vært forsøkt å søke felles disp fra det skandinaviske tilsynskontor, men avstanden har vært for stor mellom de respektive tilsynene til at det har vært gjennomførbart. Luftfartstilsynet og Samferdselsdepartementet har selvfølgelig vært første instans i denne prosessen, og gjerne sistnevnte siden det for WFs del er snakk om statlige anbudsruter. Begge departementer er, ettersom jeg har forstått det, enige i argumentene om å beholde turnus, men siden tilsynet er underlagt EASA (tidligere JAA) så må saken legges fram for dem. Man går altså tjenesteveien.

Cloudsurfer, nå skjønner jeg virkelig ikke hva du er ute etter...? Hvis du vet hvordan dagens prikksystem for arbeidstidsbelastning fungerer og hva den tar hensyn til, og hvordan dette vil endres med Q så skjønner du kanskje også hvorfor det vil bli umulig for selskaper som har mange landinger om dagen vil kunne utnyttes enda mere enn idag. Vært på Finnmarkskysten ei vinternatt før? Da vet du hva jeg snakker om.

Men nå er vel dsikusjonen avsporet fra den opprinnelige tråden med god margin. Så jeg setter punktum for min del her og nå.
Guttn is offline  
Reply