PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian
Thread: Norwegian
View Single Post
Old 11th Mar 2008, 20:22
  #113 (permalink)  
Dovregubben
 
Join Date: Oct 2007
Location: Oslo
Posts: 103
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Guttn, får ikke helt med meg spørsmålet ditt. Inngangslønnen som jeg nevner er tatt direkte ut av Norwegians K-avtale.

Trykk ON på kalkulatoren din og legg inn et handicap på 164.000 fra første år og regn ut tap i livslønn, tipper at også du kommer til at investeringen blir bra. Nå er det jo ikke akkurat en aktuell problemstilling siden selskapet kun aksepterer piloter med gyldig 73 rating, men dog.

De jeg kjenner har kjøpt ratinger og brukt alt fra 149000 til litt i overkant av 180. Dine løpende utgifter til livsopphold og finans har du vel uansett. Nå får du CBT homestudy kurs som du sikkert fikser på noen uker selv ,med noen få dager klasseromsundervisning på tampen. Videre 8-12 simulatorpass, så en dag med touch and go på flyet. Det er klart at skal man rote bor flere måneder på å få seg en rating så kan det jo bli dyrt. De fleste bruker opptjent ferie kombinert med turnusfri og flere jeg vet om har ikke tapt en krone lønn i sin kursperiode.

1500t er i beste fall "guidence". Norwegians OM-A beskriver min.qualifications alt fra Alt 1 som er 1500TT/500MPA/300 on type or equivalent type. Laveste inntakskrav er for kandidater med mindre enn 600timer.

Men som mange allerede har påpekt er det en god tilstrømning av søkere med massiv erfaring. Og som noen av sjefspilotene uttrykker det har man ihvertfall ikke rekrutteringsproblemer i 2008.
Dovregubben is offline