PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian
Thread: Norwegian
View Single Post
Old 31st Jan 2008, 11:41
  #73 (permalink)  
Crossunder

Aviator
 
Join Date: May 2001
Location: Norveg
Posts: 483
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Veeel... De fleste av de gamle 300-stativene skal vel byttes ut (de fleste) ettersom jeg har forstått. Dermed blir det ikke fullt så mange totalt. Fly Nordics 8 MD-er skal også byttes ut. Det vil altså bli byttet rundt 20-30 (??mitt guesstimate, men dere skjønner tankegangen??) CL mot NG. I tillegg er jo halvparten av NG-ene options, ikke faste ordre. Muligens vil Kjoser´n holde hestene litt og selge opsjonene til overpris. Ingenting vokser inn i himmelen, og oppgangstidene vi har hatt i Norge de siste årene kan ikke vare evig. DY vil gå på en bråstopp før eller siden. De går nok ikke konken, til det er SAS altfor flink til å skyte seg selv i foten, armen (og hodet?), men jeg tror ikke det er rom for to store selskap i Norge. To små/mellomstore, derimot...
Selskapet rekrutterer på tomgang nå, men deres egen TRTO er straks godkjent av NCAA, når alle findings/concerns er lukket, så det spørs om ikke de venter til de kan lokke horder av erfarne styrmenn/unge kapteiner ut av Widerøe og Lufttransport med en sponset type rating til høsten
Crossunder is offline