PPRuNe Forums - View Single Post - Lufttransport Januar Intervju
View Single Post
Old 29th January 2008 | 13:41
  #17 (permalink)  
Jobhunter

From: Norway
Mente oss uten operativ erfaring i Norge, og med hensyn til jobb i Lufttransport på dette inntaket.

Hadde du spurt meg før LT ville ha folk med 2000 timer, og Coast gikk konkurs ville jeg sagt at folk med over 1000 timer ligger rimelig godt an for jobbmarkedet.

For min egen del så vil jeg prøve å få jobb på Caravan eller lignende. Har over tusen timer på single selv, og det er nok i mange sammenhenger, men som du vet så har det blitt ganske vanlig å betale rating selv om dagen, og det vil ikke jeg gjøre, med mindre det er en jobb jeg kan leve av som venter når jeg blir ferdig.

LT ansatte folk i fjor med ca 1300 timer, og litt multi, alt fra USA, så tror ikke de har mange søkere med mye mer timer enn det.

Jeg tror allikevel jobbene kommer, fordi det er en enorm aktivitet i bransjen, mange som går av med pensjon, enorme flyordre over hele verden. Ser også at F.eks programmet til NEAR ligger på 680000, så det blir ikke lettere for de som kommer etter oss å utdanne seg heller!

Falconetti kanskje du er først i køen på neste intervju i WF når LT stikker av med så mange piloter!!!

Last edited by Jobhunter; 29th January 2008 at 13:58.
Jobhunter is offline  
Reply