PPRuNe Forums - View Single Post - Lufttransport Januar Intervju
View Single Post
Old 29th January 2008 | 12:45
  #15 (permalink)  
falconetti

From: Tellus
Guttn

Vet ikke hva slags erfaring du har. Kan si hva jeg har og historien(kortversjon)til hvor jeg er pr.dato.

Ble CPL sent i tjueåra, men kom til opptaksprøver SAS-Com. i 1990 med 720tot og 220 Me.
Da var det virkelig bråstopp i markedet, nærmest helt frem til 2000.
Her vil noen si seg uenig, men for meg var det aldri snakk om å ta lavtlønnet arbeide.(var litt etablert,huff)
Samlet, delvis for egen regning ,timer gjennom denne perioden, slik at jeg nå er timemessig kvalifisert. Det jeg ikke har er turbintid. Dette er kluet! Skaff deg det!!!
Dette under forutsetning av at du har mer enn 800(WF) tot. Viss ikke er turbin bortkastet uten totalen.
En ting som er sikkert. Det er dyrt å bli flyger. Du må være virkelig på hugget. Kjenner maaange som har mellom 300 og 700 timer som har gitt opp. I dag finnes det mange yrker som betaler godt uten at du må til eksamen flere ganger i året med helsa di og ferdigheter. Slik at spørr deg selv om du har motivasjonen som skal til for å heeenge på tørk og vente på at noen har brukt for deg?!
Personlig er jeg på ingen måte bitter, men skulle ønsket at jeg hadde hatt bedre kunnskap den gang jeg startet.
Lykke til
falconetti is offline  
Reply