PPRuNe Forums - View Single Post - Benair
Thread: Benair
View Single Post
Old 16th Jan 2008, 22:19
  #24 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Du sier noe Hårek. Det stemmer at det stort sett er 2 veier å gå. Jeg regner da airline sponsored ab initio og det foreslåtte MPL sertifikatet inn under kjøp av typerating. Problemet, slik jeg ser det, er at man ikke kan få i pose og sekk. En 250-lowtimer kan umulig ha særlig erfaring i real world flyging, men kan helt sikkert fungere utmerket pga de flotte kursene og simulatortreningen. På den annen side kan en med, la oss si et par tusen timer på småfly (MTOW under 5,700kgs) kanskje være litt "satt" i måten han/hun flyr på. En blanding av disse hadde kanskje vært det beste?

En typerating er en typerating. De rette knappene skal trykkes i riktig rekkefølge og helst til riktig tid. Det er ingen større kunst,. og ja, jeg gjør det selv til daglig. Blir ganske sløv så heldigvis er det mange manuelle departures og 2 turer i sim hvert år.

Supercub, ja nå er det pilotenes marked, så det er bare å hoppe ombord før toget har gått. Med litt erfaring kan du nesten velge og vrake i selskaper. Men bare nesten. Noen vil at du skal fronte en typerating, noen opererer med bindingstid, og noen få gjør ingen av delene. Men som Hårek sier. Gjør dine undersøkelser og gjør deg opp en egen mening om hvilken retning du vil ta med karrieren din. Og ikke minst; ha det moro når du er på jobb ellers er det bare et evig jag mot noe som kanskje ikke finnes
Guttn is offline