PPRuNe Forums - View Single Post - Benair
Thread: Benair
View Single Post
Old 15th Jan 2008, 18:25
  #19 (permalink)  
TowerDog

SkyGod
 
Join Date: Aug 2000
Location: Palm Coast, Florida, USA
Age: 67
Posts: 1,542
Likes: 0
Received 10 Likes on 1 Post
Men det er også viktig med MCC....i en cockpit skal som kjent 1+1 bli mer enn 2.....
MCC, hva i allverden er det Mr. Earl?
Kanskje er det jeg har manglet hele tiden: en god dose av MCC, eller noen timer på MCC...Eller er det noe man drikker, da melder jeg meg gjerne på.

jeg hadde ikke vært der jeg er idag uten å ha flydd noen år på Caravan og fått masse kjøtt på beina.
Tja, jeg vet ikke om det er så veldig relevant lenger å få den slags kjøtt på beina...?
Nå er det jo trykknappfly med tvskjermer som er fremtiden og ikke lenger Terje Viken personligheter med bushtid i boka.

Det kan jo argumenteres at skulle noe gå galt så er man tilbake til det elementære: sidevindslanding i snøstorm, i mørke med brann i motoren, uten elektrisk eller hydraulisk anlegg og en død skipper

Man blir nok en bedre flyger av å ha kravlet opp stigen på tannkjøttet og å ha slitt for hver eneste flytime, men jeg vet som sakt ikke om selskapene har bruk for det lenger, eller setter pris på slikt i det hele tatt.
Nå er man bare en varm kropp som fyller opp et sete og et nummer på lønningslista. Man trenger ikke å kunne fly lenger, bare kunne passere simulatorprøvene og mye av den kan man pugge seg til.

Litt synd kanskje, men MCC kan jo rette på det...
TowerDog is offline