PPRuNe Forums - View Single Post - Benair
Thread: Benair
View Single Post
Old 14th Jan 2008, 23:59
  #15 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Det baller på seg og det ene fører ofte til det andre helt til man kanskje er så heldig å ende opp der man ønsker seg

Flygermangel er det egentlig aldri, for man kan alltid finne en eller annen med 1300 timer fra 10 år tilbake som helt plutselig blir aktuell for selskaper når det begynner å knipe i rekrutteringen. Vet ikke om det punktet er nådd ennå, men det er ting som tyder på at det iallefall er like rundt hjørnet. Så det gjelder å hoppe på vogna, for det er plutselig 10 år til neste gang det ser så positivt ut.

Nå vet jeg ikke hva Caravan selskapene tar for utsjekken, men jeg tror ikke at det medfører fast ansettelse, ikke med det første... Mye bedre å ha folk på beite som sikler etter noen flytimer på turbin Men den er nok bittelitt rimeligere enn en FI utsjekk dessverre. Eneste grunn til at det kommer til å bli pilotmangel er at det snart ikke er nok instruktører for grunnutdannelsene. Tar for lang tid og er for dyrt. Det er mye enklere å kjøpe seg en jobb

Man kan si mye om dette, men en ting er 100% sikkert; jeg hadde ikke vært der jeg er idag uten å ha flydd noen år på Caravan og fått masse kjøtt på beina. DET får man ikke ved å gå rett fra flyskolen til en større jetmaskin over natta.
Guttn is offline