PPRuNe Forums - View Single Post - Benair
Thread: Benair
View Single Post
Old 14th Jan 2008, 22:49
  #14 (permalink)  
TowerDog

SkyGod
 
Join Date: Aug 2000
Location: Palm Coast, Florida, USA
Age: 67
Posts: 1,542
Likes: 0
Received 10 Likes on 1 Post
Men for en med ferske sertifikater og 250 timer så er det noe man vokser på utrolig fort
Tja, jo kanskje det.

I sin tid da jeg var fersk flyger i Norge kjørte jeg drosjebil heltid og fløy gærne fallskjerm hoppere med enveis bilett til 10,000 fot på fridagene.
Da gakk det på C-206 for NTH Fallskjemrklubb i Trondheim.
Fikk noen hundre timer på det flyet med mye artig reising og mesterskap rundt om i Norge. Alle utgifter betalt, men ingen direkte betaling..Derfor drosjebile må vite.

Erfaringen på den 206en i Norge på vinterstid førte til jobb på C-207 i Alaska.
Det var da part 135 charter med ganske bra betaling. Derfra gakk det til C-402 med Robertson STOL kit også i Alaska. Derfra gikk det videre både hit og dit. Med andre ord, det er et slags sammenheng i hele denne galskapen og som det var sagt før, turbintiden med Caravan kan føre til annet i fremtiden som kan være noe å henge hatten på resten av karrieren.
Det være sagt: Er det flygermanko i Norge så skulle man vel ikke betale for egen turbinrating skulle jeg tro..?

Jag hadde aldri flydd noen kerosinbrenner i mitt liv før Norwing ringte og inviterte på kurs på DO-228 i Kirkenes, hadde jo fan ikke råd til å ta ut noen turbinutsjekk før jeg satte meg på den benken.

Nåja tidene forandrer seg og jo mere de gjør det, jo mere er det som det var før......(Gammelt Kinesisk Ordtak)
TowerDog is offline