Hvor mye kan man regne å spare på å ikke ta instruktør delen da?
Når du sier kjøpe deg flytimer hvor mange beregner du med å kjøpe og hvor mye vil det koste?
Ser at f.eks Ari Ben Aviator selger 100timer multi for $11.000+tax....
En sparer ikke noe på å kjøpe timer, men man får annen erfaring.
Man har selvfølgelig mye bedre mulighet til å få opp total tiden ved å være instruktør, men har enda ikke hørt om noen fra vår skole som har fått mer enn rundt 300 timer multi på J-1 (...photon?..)
Om jeg skulle velge å gå for å kjøpe timer, så har jeg tenkt å ta 500 timer for en 16-17 000 USD (fra det jeg har hørt av andre som har gjort det...), med mulighet for å kjøpe opptil 300 timer til for 2-3000 USD..
Alt dette blir jo "hear-say", og har ikke fått sjekket så mye inn i priser enda..
Forøvrig ligger vel prisen for CFI, CFII og MEI på en 10 000 USD..
Og når sant skal sies, det er forsåvidt et pilots marked nå med mye jobber, men en nyutdanna pilot med CPL og 190 timer står ikke øverst på lista hos flyselskapa, og det er alltid mer piloter som leter etter jobb, enn det er jobber, selv i gode tider.
Skal nå sies at alle nordmennene ved LFS/PEA returnerer hjem og får konvertering samt ATPL.. Usikker på hvor mange av de low-timerne jeg kjenner til som har tenkt å holde seg i Norge, men vet ihvertfall om en som setter snuta sørover.. Vat vel snakk om Kenya.