PPRuNe Forums - View Single Post - Luftfartsskolen
Thread: Luftfartsskolen
View Single Post
Old 7th Jan 2008, 11:41
  #13 (permalink)  
Sindree
 
Join Date: Aug 2006
Location: Daytona Beach, FL
Posts: 31
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Må si du har kommet med mye bra, Photon, men det siste der blir litt feil.
En blir forespeilet rundt 1000 timer, og så sant alt går som det skal, og en ikke tar seg så mye tid til annet, samt greier å ikke bli utbrent, så skal det gå fint.
Men vet om flere som har returnert med alt fra 300-600-900 timer som CFI.
Tallene varierer VELDIG fra person til person, så en må nok være litt nøktern om hvor mange timer en kommer til å ende opp med..

Men absolutt, det er ikke umulig å greie å runde 1000..
Men også noe som jeg har blitt mer obs på etter jeg kommer ned, er at det er mange andre skoler som har mye bedre vilkår enn det PEA vil gi til sine CFI.
Snakket med en svenske som jobbet i Miami, og han fikk betalt leilighet samt bilforsikring, pluss 1000 dollar i mnd (eller uka, litt usikker..), og til tross for det mange på PEA tror, så fikk han også godt med multi timer..

Men alt blir en vurdering sak.. Er også et par nå som drar hjem med bare CPL, og satser på å bygge opp timer på en annen måte..

Personlig er jeg usikker på om jeg skal kjøpe timer eller bli instruktør, og meningen min endrer seg fra uke til uke..

Og ang dette med instrument tid, så er det vel stort sett ikke så mange timer man får jobbet seg opp med det heller som CFI sånn jeg har skjønt det..
Nettopp det, pluss den suverene tiden i multi (samt ikke så alt for stor prisforskjell) er noe som har gjort kjøp av timer mer attraktivt.
Sindree is offline