PPRuNe Forums - View Single Post - Luftfartsskolen
Thread: Luftfartsskolen
View Single Post
Old 5th Jan 2008, 03:38
  #10 (permalink)  
Icenor
 
Join Date: Jan 2008
Location: Norway
Posts: 65
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Det jeg trenger nå er en ordentlig oversikt over kostnadene hos PEA, men det virker som det er vanskelig å få tak i

Vet at det ikke er mulig å vite akkuratt hvor mange flytimer man kommer til å trenge, men er det ingen som laget seg et budsjett med konservative tall slik at de ihvertfall kunne holde orden på hvordan de lå ann finansielt?

Det eneste jeg har fått ut av tideligere elever er hva de tror de brukte totalt (som ligger fra 600- til 700 tusen). Nå kan jeg ikke snakke for andre her, men det virker litt hasardiøst å da bare håpe på at det kommer til å være nok.

Hvordan blir de forskjellige sertifikatene gjennomført? Ligner det på NAK sitt system med Blokk A, B, C, etc? Hvor det er satt av X antall timer til de forskjellige manøverene/prosedyrene, men man må bestå visse progresjonskrav etterhvert som man går videre og tilslutt har man eksamen med en FAA sensor?

Jeg håper det er en vennlig sjel der ute som kan dele sin visdom og erfaring fra PEA angående det finansielle for jeg kommer ingen vei før jeg har fått orden på dette
Icenor is offline