PPRuNe Forums - View Single Post - Luftfartsskolen
Thread: Luftfartsskolen
View Single Post
Old 26th December 2007 | 20:44
  #8 (permalink)  
Sindree

From: Daytona Beach, FL
Jeg kan jo ta å snakke litt som en som for tiden går på PEA da.
Er fornøyd med mitt valg, selv om jeg gjerne skulle sett at skolen var i en litt "kulere" by, men uansett..
En annen ting er de såkalte "groundshools", som de trekker ca 850 USD for, men som en ikke har noe spesielt utbytte fra.

Men som en skole er den veldig grei. Selvfølgelig et par personer i kontorene der, som kanskje burde ha vært andre steder, men ikke noe stort problem uansett.

Hva ang. timer du greier å jobbe deg opp, så skal du være veldig obs på at dette varierer veldig fra person til person.
Selv om BestGlide greide å skaffe seg en 1000 timer på 6mnd, så er det ikke sagt at du orker det samme, eller i det hele tatt får de samme forholdene for å gjøre det samme.

Men nå skal det også sies at en kan alltids oppsøke andre skoler, utenom LFS og NEAR, men da må en jo finne alternative måter å få europeisk ATPL.
(Er vel en skole i Naples, FL som tilbyr det..?) Og du må bare passe på at det er skoler som tilbyr J1 visum (om du har tenkt å jobbe som instruktør, e.l.)
Var en nabo av meg som undersøkte veldig mange skoler rundt om i USA, men han valgte tilslutt å dra til PEA, grunnet de nye DA42 som kommer (en eller annen dag )

Uansett blir det en veldig individuell greie.. Jeg liker meg godt hos PEA, men grunnet litt forskjellig, så tviler jeg på at jeg kommer til å holde meg der begge årene.

Jeg tror forresten jeg ville rådet deg til å finne ut hvordan det er med instruktører osv i nærområdet ditt, og kanskje tatt PPL i Norge.. Gjør det mange ganger enklere når du kommer bort, og en sparer visum tid, noe som kan være veldig greit å ha, om en støter på uforutsette problemer...
Sindree is offline  
Reply