Jeg er helt enig i det som Afta sier, og vil bare presisere hva jeg mener. Men når man vet hvordan dette selskapet opptrer, er det absolutt på sin plass å anbefale folk at de studerer sine avtaler og får hjelp med å finne ut av lovligheten av disse. Dessuten så var det vel selskapet som terminerte kontrakten, ikke trådstarter.
Tidligere brukte nevnte selskap også midlertidige kontrakter. Da inngikk man ikke bonding i det hele tatt før man kom over i fast stilling. At et selskap har rett til å kreve penger ifbm bonding når de selv sier opp en ansatt høres i beste fall helt urimelig ut. Husk også på at selv om man har underskrevet en kontrakt er ikke kontrakten gyldig dersom kontrakten ikke oppfyller norsk lov. Ingen gar rett til å heve seg over, eller tilsidesettte norks lov ved kontraktsinngåelse. Selv om partene er enige.
Det er ikke første gangen selskapet har gjort en feilvurdering i såfall, minner om til eksempel at de bare for et par år siden tapte en arbeidsrettsak.
Undersøk lovligheten av kontrakten, og kjør på så hardt du kan. DET er mitt råd. Men opptre fair, så du ikke biter deg selv i halen.