PPRuNe Forums - View Single Post - Continental Jet Incident approaching TLV
View Single Post
Old 11th Apr 2007, 20:07
  #1 (permalink)  
No_Speed_Restriction
 
Join Date: Jul 2001
Location: ישראל
Posts: 722
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Continental Jet Incident approaching TLV

Two Israeli Air Force jets were scrambled today when a Continental Jet lost radio contact approaching TLV airspace. Contact was only resumed once within 15kms from land. At this stage it was already in close contact with the two jets which were ready to act appropriately if need be. Just after it was discovered it was a true technical communication fault and not a hijacking, was the aircraft allowed to land at Ben Gurion Airport.
For my Hebrew speaking friends:
דרמה נוספת היום בנמל התעופה בן גוריון: מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו הערב (11.4.07) לעבר מטוס של חברת קונטיננטל, ועליו 256 נוסעים, לאחר שנותק עימו הקשר. רק לאחר דקות ארוכות ומורטות עצבים הסתבר שמדובר בתקלה טכנית, והמטוס הורשה לנחות.ערנות גבוהה בנוגע לטרור אווירי
מטוסי חיל האוויר ליוו את המטוס עד שהקשר בינו לבין מגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון חודש, והוא הורשה לנחות בשדה התעופה. במערכת הביטחון קיימת ערנות גבוהה בכל הקשור לטרור אווירי, ולכן מטוסי קרב נמצאים בכוננות מתמדת.
הקשר עם המטוס אבד עם התקרבו לישראל, וחודש רק כשהיה במרחק של פחות מ-15 ק"מ מחופי הארץ. בשלב זה כבר היו מטוסי חיל האויר בקרבת מטוס הנוסעים, מוכנים להפילו אם ידרשו לכך. ראש הממשלה ושר הביטחון עודכנו בפרטי הדרמה, והרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר היו בקשר עם אנשי חיל האוויר שניהלו את האירוע.
רשות התעופה וחיל האוויר חוקרים את האירוע
רק לאחר שהתברר מעל לכל ספק כי הסיבה לטיסה שלא על פי הנהלים היא תקלה טכנית במערכת הקשר, וכי לא מדובר במטוס חטוף, הורשה המטוס לנחות בנתב"ג.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, סיפר כי "רשות התעופה האזרחית יחד עם חיל האוויר חוקרים את האירוע ואחד הכיוונים העיקריים הוא בעיות קשר במטוס עצמו". הדובר הוסיף כי מדובר בנוהל קבוע: "פנו אל המטוס ממגדל הפיקוח ולא היה מענה. התעורר חשד, והוחלט להזניק מטוסים ולבדוק שלא מדובר במטוס עוין. נוצר קשר עין עם הטייסים והפנו את המטוס לים".
No_Speed_Restriction is offline