PPRuNe Forums - View Single Post - Scandinavian FTO's
View Single Post
Old 6th Jan 2006, 13:34
  #24 (permalink)  
DA50driver
 
Join Date: Jul 2002
Location: A Marriott somewhere
Posts: 213
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Re: Scandinavian FTO's

Hvorfor skal Norske skattebetalere betale for flygerutdanninger? Du kan ikke kaste en stein i Oslo uten a treffe en stakkar som jobber som bartender for a betale tilbake alle pengene han lante for a bli flyger pa 80 og 90 tallet.
Jeg er en Nordmann som ble boende i USA, og trives veldig godt der.
JAR er en av de dummeste ting Europa har funnet pa. Det er absolutt ingen grunn til at jeg skal vite hvordan Honeywell bygde min FMS, eller hvordan GPS virker. Alt jeg trenger a vite er hvordan det skal virke, og hva jeg gjor nar det ikke virker. Jeg har ikke lov til a fikse det allikevel.
Jeg jobber na i Moskva en stund, og som en US utdannet flyger klarer jeg meg helt fint her borte. Til og med de litt eldre JAR flygerne jeg prater med syns det er mye tull i JAR.
Sa kom og tren i USA, du kan gjore det for en brokdel av det det koster i Europa, og aerodynamics virker akkurat pa samme maten der som her, en NDB eller ILS er stort sett det samme begge steder ogsa. Den Europeiske holdningen at de vet sa mye bedre begynner a bli litt gammel, og jeg har sett begge deler na og mener at det er pa tide a samarbeide for Kina utdanner alle flygerene trengt over hele verden. Om ti ar kommer vi alle til a ha drittjobber hvis det fortsetter sann som na.
Paul
DA50driver is offline