PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 17th May 2005, 12:11
  #53 (permalink)  
pgpilot
 
Join Date: May 2005
Location: Norway
Posts: 4
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Angel

Hei, vet at det er en god stund siden dette temaet ble diskutert. Jeg vurderer Luftfartsskolen sitt opplegg med teorien i Norge og flytimene i USA ved Phoenix East Aviation Ltd. Prisen de oppgir for hele pakken ligger på rundt 350.000 med kost&losji, krediteringsprogram i Norge, og ATPL teori. I tillegg er programmet godkjent i Statens Lånekasse for Utdanning med opp til 120.000 i lån/stipend (stipendet er på ca. 60.000).

Jeg er 28 år, har Bachelorgrad i realfag samt har studert økonomi/administrasjon i 2 år. Dette har ført til at jeg har et fett studielån fra før, men har en egenkapital på ca 100.000. I tillegg har jeg gjennomgått fullstendig SIAP test og fikk et godt resultat på denne (over SAS sine krav).

Tatt i betrakning at Luftfartsskolen tilbyr samme sertifikatene som f. eks. NAC og NEAR til halve prisen (og at en har mulighet til å jobbe som instruktør i USA og få 1000+ timer), er ikke dette en god deal?

Samtidig lurer jeg på hvor relevant utdannelsen min fra før er mht. å søke jobb i et norsk flyselskap? Har det noe å si i det hele tatt at jeg har en akademisk grad?

Rent økonomisk sett, og tatt i betrakning min alder, er det tilrådelig å begynne på en flygerutdannelse nå?

OM det skulle gå til h... så har jeg i det minste en (eller rettere sagt to) utdannelser å falle tilbake på.

Ellers kan jeg si at jeg har ca. 500 flytimer i paraglider og er instruktør i dette. Har dette mye å si?
pgpilot is offline