PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 17th Dec 2004, 06:51
  #51 (permalink)  
Viking
 
Join Date: Jul 2003
Location: Narnia
Posts: 145
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Ingridel,
Som Nardi Riviera sa, så er det når situasjonen er værst at det er best å begynne. Jeg vet ikke alt for mye om situasjonen i Skandinavia, men her i USA så betyr det lite hvor du får utdannelsen. Enkelte steder har Fast-track (f.eks. Mesa Air) hvor de ansetter deg som styrmann i CRJ rett etter utdannelse. Hvis du ikke velger et slikt sted, så er det kun erfaringen du har som betyr noe, og den første jobben kan være vanskelig å få, men langt fra umulig, spesielt hvis du er åpen når det gjelder å flytte på deg. Som så mange allrede har sagt så er det innstillingen og viljen som avgjør hvor langt du kan nå i denne bransjen. Jeg ser på det som en form for Darwinisme. Det er de som virkelig vil, som utretter noe. Resten faller av et sted på veien. Jeg kom til USA i 1984 som en 20-åring uten garantier, og hodet fullt av dommedags ord fra folk hjemme. Men jeg hadde drømmen og ga meg ikke. Idag er jeg 737 kaptein for Southwest Airlines hvor jeg har jobbet i 11år. Det var langt fra lett, men jeg ville ikke ha byttet en dag !!!! Den absolutt værste dagen i luft fart er 100 ganger bedre en den beste dagen på kontor. Hvis det er dette du vil så stå på.
Viking is offline