PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 9th Dec 2004, 14:11
  #36 (permalink)  
Hotel Charlie
 
Join Date: May 2001
Location: Norway
Posts: 286
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Cloud surfer skriver
Der finnes en stor hemmelighet i denne bransjen som få snakker høyt om: det å fly er ikke vanskelig, det er ikke faglig utfordrende (etter de første 6 månedene på line)//, og den dagen "the **** hits the fan", så er tilgitt om du...
Det finnes to muligheter her. Enten er Cloud surfer j.vlig HOT, som sikkert er mulig eller så har han så lite erfaring at han ikke har møtt de store utfordringer enda! Selv synes jeg det rimlig utfordrene å lande ei slede på 45 ton med BA medium to poor og crosswind på limit. Det får iallafall adrenalin nivået og pulsen min opp Men så har jeg kun vært i bransjen i 18 år og passert 11000 timer so what do i know ?
Jobben er uten tvil behagelig når det er tørr bane, sommer forhold og dagen ikke er blitt for lang som f.eks. 13 timer
Når det gjelder å bli tilgitt synes jeg nok at han tar den litt lett. Mine kollegaer viser ihvertfall ikke en sånn nonchalance. Det letteste du slipper unna med er kanskje å ødelegge utstyr til 300-500 millioner kroner i værstefall dreper du folk, men da er man antagelig død selv og det er kanskje det han har lagt inn i beregningen sin.
Arbeidsforholdene i bransjen er blitt elendige men om man tar oppgaven seriøst er jobben utfordrene nok. Det er en utfordring i seg selv å holde seg våken på cruise time etter time
For å holde ulykkesstatestikken på det gode nivået vi har idag behøver vi fortsatt dyktige oppgående mennesker til å bli piloter og er du en av de Ingridel er du hjertelig velkommen!
Good luck
Hotel Charlie is offline