PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 9th Dec 2004, 01:07
  #34 (permalink)  
ingridel
 
Join Date: Nov 2004
Location: norway
Posts: 18
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Lightbulb

RTO : Skjønner hva du mener

Crossunder :

Det hadde defintivt vært en fordel å vite litt mer hvordan flymarkedet vil utvikle seg, og hvordan pilotetterspørselen vil endres blant annet som et resultat av dette.Udiskutable fakta er vel at samfunnet som det er nå, trenger fly i lufta.
-da kommer det vel til et punkt hvor man bare må kaste seg ut i den totale usikkerheten, og jobbe for å kunne være blant de som suser rundt der oppe. Man har vel gjerne ingen garantier uansett hva man fiffler med her i livet. Det nytter liksom ikke at flymarkedet svinger, og at det kansje ser litt svart ut nå,-og det blinker litt sånn red alert fra flere hold..
-for jeg har lyst til å fly.

Haha, det hadde vært fint ja, om man kunne skylde på bransjen for antall skilsmisser for pilotene..
-skjønt det er kansje er noe i det ..(?)

POFB :
Ikke hør på han, blomster og bier må gjerne gjennom litt turbulens de også.. du får bare stå på !


Cloud Surfer :
Først, usannsynlig bra valg av nick, ti poeng av null mulige til deg..!

Jeg valgte å begynne å studere økonomi fordi det var det mest fornuftige jeg kunne finne på.. , og det er liksom her dødtid tanken banker litt på døren.. Det beste er helt klart å gjøre noe man brenner for, og tja.. føler vel igrunn at biff- syndromet ditt illusterer min tilstand veldig greit.. !

Du nevner her sånn, at minimums timekravet for å bli shipper er konstant; men hvor mye er det på?
Kult at du forklarte det, for det hadde jeg igrunn ikke tenkt på hvordan fungerte.

Ja, jeg må vel ydmykt innrømme at jeg ikke føler meg i nærheten av å kunne vurdere flymarkedet, spsielt siden det er et sensitivt marked, og etterspørselen av flyreiser avhenger av så mye annet.
Men basic økonomisk teori sier blant annet at dersom det er høy etterspørsel etter noe,og lavt tilbud, så stiger prisen på det. Ergo, dersom man venter til det blir et underskudd av piloter, og sitter på gjerdet et par år til, vil det da kunne lønne seg, mener du?
Da kansje selskapene begynner å bli litt mer ivrige på lønn, sponsing, tr osv ? Og det hadde gjort risikoen mindre, ved å satse..
Hva tror du? Er jeg på bærtur nå? Og her kommer det jo også inn i bildet, at det allerede er endel piloter.. Da holder vel ikke teorien min..





Mvh

Ingrid
ingridel is offline