PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 7th Dec 2004, 02:58
  #27 (permalink)  
TPE331
 
Join Date: Dec 2004
Location: USA
Posts: 3
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Hei.
Slik jeg ser det saa velg utdannelse etter hvor du vil bo i verden. Selv har jeg kun FAA sertifikater. Kunne gjerne tenkt meg aa bo i Norge og fly der men med dagens marked er vel ikke det aktuelt. Jeg er heller ikke interessert i aa fly som styrmann paa en King Air eller DO228 og bo i Kirkenes. Kan jeg ikke bo i Norge og ha en bra jobb der saa blir jeg heller her i USA.
Jeg har vurdert aa kanskje soke en jobb i Asia/Europa et sted men har vel egentlig blitt rimelig komfortabel her borte. Jeg tenker paa det aa kombinere et familieliv og planlegging for en pensjonisttilvaerelse 25 aar frem i tiden.
Det er mange gode skoler her borte. Er ikke like informert om spesifikke skoler i USA for tiden siden det er en stund siden jeg jobbet i akkurat den bransjen. Jeg tror jeg allikevel har noen gode raad aa gi naar det gjelder utdanning i USA, saann generelt. Mange selskaper ansetter, inkludert det jeg er Chief Pilot for.
Vi har ansatt 15 de siste 4 mnd. og det vil blir flere.
Er du interesert i noen raad og tips ang. USA saa hjelper jeg gjerne deg og andre.
TPE331 is offline