PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 6th Dec 2004, 19:01
  #23 (permalink)  
PropsAreForBoats
 
Join Date: Apr 2001
Location: Scandinavia
Posts: 174
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Yo!

Nå er ikke jeg noen Asia-ekspert, men det er vel ikke en hemmelighet at endel asiatiske selskaper rett og slett ikke ansetter kvinnelige piloter. Mener det omfatter bl.a. Singapore Airlines, som jo tok imot endel oppsagte SK-piloter. (På søknadskjemaet står det f.eks. "Capt./Mr.", de har "glemt" Ms/Mrs...) Det gjelder i alle fall ANA (All Nippon Airways). Skal ikke si åssen det ligger an med de andre store der borte, men mistenker at det samme gjelder der. Om ikke offisielt, så i alle fall i praksis.

Uansett ville jeg ikke ha bekymret meg for det hadde jeg vært deg, selv om de bare ansetter menn så avhjelper det jo det globale pilotoverskuddet Dessuten er det MYE morsommere å fly her hjemme uansett

Med "arbeid rundt" mente jeg liksom kino, blomster, komplimenter, osv. Men jeg tror vi lar Ron Jeremy-diskusjonen ligge, eller hva? Og dette med fra "blomst til blomst" kjenner jeg meg selvfølgelig OVERHODET ikke igjen i!

Du hadde delvis rett, men det er egentlig ikke så mye mikk-makk med FMS'en, det er mer at den er overmoden for modernisering, på en måte. Det burde være mer mikk-makk i den, på en måte... for å gjøre livet vårt enklere og frigjøre mer tid til avislesing.
PropsAreForBoats is offline