PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 6th Dec 2004, 18:02
  #22 (permalink)  
ingridel
 
Join Date: Nov 2004
Location: norway
Posts: 18
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Arrow flyskoler og sånn

RTO :

Mener du virkelig at det ikke har NOE å si, hvordan flyskole man tar? hvis du tar pilotutdannelse litt som et brevkurs, må det vel være noe annet en dersom du tar den hos et velrennomert sted.. ? Jeg oppfatter det som at du nå sier at det ikke er forskjell i kvaliteten mellom ulike læresteder, og at det dermed ikke spiller noe særlig rolle for evt arbeidsgivere sålenge du har TR ? er det det du mener?
Men det er vel ikke bare terror, og syke kinesere som bestemmer markedskreftene heller ?Konjunktursvingninger i økonomien bestemmer vel gjerne litt de også vel? Og markedskreftene er det vel mulig å estimere litt av iallefall, tror du ikke?
nuvel, det er vel bare detaljer dette,
-jeg tar poenget ditt, det kan være skikkelig surt å investere masse kapital i en pilotkarriere, fordi det ikke er kjempelett å få jobb, og heller ikke like dritkult å jobbe heller.. Pluss at flyselskapene som de fleste andre selskaper tenker profitt, og sliter med kostnader, slik at du ikke akkurat får en hjertevarm velkomst..

men kan jes spørre om en liten ting, er det da det europeiske markedet du har erfaring med, eller er det us? Det betyr jo litt for en liten wannabee..

Iallefall,tnx, point taken!, jeg skal huske det



PropsAreForBoats :

Hva er nå dette med aksept av kvinnelige piloter i asia? Mener du at de bare ansetter damer som flyvertinner?

Greit, Ron Jeremy har kansje ikke draget, men han trenger det jo liksom ikke,han er jo ansatt for visse aktiviteter..
Det jeg mente var jo at jeg ikke kunne skjønne at det skulle være forlokkende, siden piloter kansje har litt rykte på seg for å tja.. å fly fra blomst til blomst,.. så hvilket arbeid rundt tenker du på da, hvis det ikke er aktiviteten i seg selv som virket som en grei jobbhverdag. ..?

Så jeg hadde rett da, mikke mus fms, fordi det var mye mikkmakk med den, ?
og tusen takk for at du nevnte at fms'n ikke serverte kaffe, jeg holdt et øyeblikk på å gå rett i baret.....

Nei, enig, det blir verken rotor eller snus, det er iallefall sikkert.


Mvh

Ingrid
ingridel is offline