PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 5th Dec 2004, 20:03
  #20 (permalink)  
ShockStall
 
Join Date: Sep 2003
Location: Scandinavia
Posts: 8
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
lazy80:
Jeg er klar over at NAIA midlertidig har mistet J1 rettigheten sin (dette pga en misforståelse av en omlegging av søknadsprosessen der borte). Denne kommer skolen å få tilbake om noen måneder. Jeg er helt enig i at uten J1 er ikke NEAR et bra alternativ. Det ser ut som om Ingrid er noen måneder unna å pakke sekken, så det går nok bra.

Ingrid:
Jeg kan/vil egentlig ikke ha lange innlegg om hva slags reputation NEAR har. Fordi jeg har gått på skolen er jeg farget av dette og jeg vil ikke tilbake til slike "min skole er best" diskusjoner. Men dersom den har et dårlig rykte, så har ikke jeg merket noe til det. Når jeg har søkt jobber nå de siste månedene virker det som om flyselskapene er interessert i HVA slags utdannelse/erfaring du har og ikke HVOR du har fått den.

Slik jeg ser det er fordelene med NEAR at man får jobbe i USA i 1 - 1,5 år (samle timer), ok pris og et opplegg som venter på deg etter at du kommer hjem (tenker på ATPL-eksamenene, oppflyving og MCC).

Og dersom du velger NEAR må du vente til NAIA har fått tilbake J1 rettigheten sin. Skjer mest sannsynlig iløpet av våren.

Når det gjelder om det er lett å få jobb, så vet jeg bare hvordan det har vært de siste månedene. Og det er ikke lett å få jobb. Men det virker som om det løsner litt på arbeidsmarkedet nå, spesielt dersom man er villig/har muligheten til å kjøpe en TR. Hvordan det er om 2,5 - 3 år fra nå, er umulig for meg å si. Tror ikke engang flyselskapene selv vet hvordan det kommer til å være om 2,5 – 3 måneder...

Send meg en PM hvis du vil ha mer info om min erfaring med NEAR.

Lykke til uansett hvilken vei du går. Jeg er av den oppfatning at det er DEG det kommer an på, ikke hvilken skole du har gått på.
ShockStall is offline