PPRuNe Forums - View Single Post - utdanningstips?
Thread: utdanningstips?
View Single Post
Old 3rd Dec 2004, 16:11
  #6 (permalink)  
ingridel
 
Join Date: Nov 2004
Location: norway
Posts: 18
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
utdanningstips

Heisann!

Tusen takk, det var et veldig konstruktivt tips, og et veldig bra apropos. Det er ikke gull alt som glitrer osv, og det ER risikofylt å ta en pilot utdannelse slik markedet er.
Har jobbet tidligere i både sk og wf, så jeg har kansje en liten ide om hva det vil si å være ansatt i flyselskap, og hvordan markedskreftene styrer. Spesielt kansje i flymarkedet, som har endret seg mye i norge iallefall.Betalingsvilligheten til de reisende går ned, kostnadskutt i selskapene, dyrere råvarpriser, mer konkuranse etc. Det er jo også et markedet som er veldig avhengige av andre sektorer i samfunnsøkonomien. Går det dårlig for bedrftene, vil de ikke betale like mye som før, og feks kunne velge andre løsninger som audiovisuelle duppeditter for å arrangere møtevirksomhet etc.

Det er vel netopp derfor jeg ikke direkte kastet meg på pilot drømmen, men valgte å ta en utdannelse fra før, slik at det ikke blir som å satse alt på et kort.

Så det er klart en stor forskjell mellom dagdrøm og livets realiteter- likevel tror jeg at man skal forsøke så langt det går å leve drømmene sine., man har jo bare en kjangs.

Også utrolig bra at man kan få slike tilbakemeldinger, fra de som er på innsida.,det var veldig flott, tusen takk skal du ha, det er notert!


Mvh
Ingrid
ingridel is offline