PPRuNe Forums - View Single Post - Suomalaiset pilotit maailmalla
View Single Post
Old 27th Jul 2004, 19:50
  #19 (permalink)  
KimboKK
 
Join Date: Jul 2004
Location: Indoors
Posts: 23
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Unhappy

Kieltämättä tosi masentavaa (mutta totta) tuo JJ:n viesti, koska mulla on jo vuosia ollut "amerikkalainen ilmailu-unelma" ...Mutta en silti anna periksi

Olen ollut yhteydessä erääseen suomalaiseen kaveriin joka lentää Hawkeria New Yorkissa ja olen saanut häneltä lähes päinvastaista tietoa kun JJ:ltä..voisiko se johtua siitä että kaveri on kouluttautunut 90-luvulla? Onko kaikki maahanmuuttojutut muuttuneet niin täydellisesti 9/11 jälkeen ettei Green cardia saa kirveelläkään ja vaikka saa niin töitä ei puolestaan heru?

"Suurin osa suurien koneiden operaattoreista ei edellyta paperilla , mutta kaytannossa haluaa palkata vain yhdysvaltain kansalaisia johtuen suuresta paperisodasta minka ei-kansalaisen taytyy kayda lavitse ennen kuin voi aloittaa koulutusta ja jokaisen simun yhteydessa sama kuvio uusiutuu. Katso linkki:"

http://www.fsbti.com/flight_training/Non_US_Citizens/

-Tarkoittaako tuo pähkinänkuoressa sitä, että jokainen työnantaja joka palkkaa ulkomaalaisen siis ihan mihin konetyyppiin takaisin joutuu paperisotaan?
-Käsittääkseni eurooppalaisista pidetään rapakon takana, koska he(=me) ollaan tosi ahkeria verrattuna jenkkeihin..


Koulutuksen käyn ainakin sieltä hakemassa muutaman vuoden päästä..ja teen kyllä kaikkeni sen ison vihreän
saamiseksi!!
----------------

Lisäänpäs tähän vielä hieman ihan ajantappamis mielessä:

Noilla part 121 työttömillä piloteilla on semmoinen tilanne että ne on tehny jotain 150k suurilla yhtiöillä, ei niille ole kiirettä takaisin töihin/ tai edes halua lentää millään 30k vuosipalkalla, ei ne nälkään kuole ja mitä tulee ulkomaalaisen palkkaamiseen, siinä ei varmaan jenkeille ole yhtikäs mitään uutta, koko maa on sellainen sulatusuuni!

Last edited by KimboKK; 10th Aug 2004 at 20:06.
KimboKK is offline