PPRuNe Forums - View Single Post - Wideroe Pilot Info
View Single Post
Old 21st Dec 2012, 20:38
  #6 (permalink)  
low n' slow
 
Join Date: Nov 2000
Location: Scandiland
Posts: 480
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Vad gäller SAS kan jag förstå att det finns en vilja att putsa lite här och där för att få kostymen att sitta en aning mer moderiktigt. Naturligtvis tråkigt att behöva anpassa sig till en tajtare budget, men kanske värt det om man som sagt får ökade chanser att behålla jobbet? Men vad gäller Wideroe så kan jag tycka att om det inte är trasigt så varför försöka laga det?

Wideroe har gjort och fortsätter göra bra siffror och har därtill en helt egen liten marknad som skulle bli en ansenlig övning i pappersskyfflande och operativ anpassning för vilken annan operatör som helst att ge sig in på med framgång. Men det verkar ju vara på modet att klämma ur varenda droppe vinst ur alla företag. K-avtalet på Wideroe verkar ju (utan att ha sett det iofs) ha en del fallhöjd jämfört med t.ex. Golden som då skulle kunna hamna i samma ägarsfär i händelse av att Braathens genomför köpet. Jag försöker inte trigga någon här, utan ventilerar bara lite oro för framtiden. Jag hoppas ju på en framtida anställning i Wideroe, ett bolag som jag alltid sett som en trygg arbetsgivare och på senare år, en sista bastion för hyggliga vilkor värda att vara kvar i branschen för.

/LnS
low n' slow is offline