PPRuNe Forums - View Single Post - Widerøe opptak
Thread: Widerøe opptak
View Single Post
Old 2nd Apr 2012, 16:42
  #317 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
ENSA, jeg tror vi snakker litt forbi hverandre her. Prec appr vs non-prec gir klart høyere sikkerhet. Det tror jeg nesten alle er enige om. Om SCAT-1 ble lagd for kortbanenettet for å øke regularitet er jeg ikke helt med på. Hvorfor? Fordi de stedene som har SCAT-1 installert er tilsvarende non-ILS minima noe bedre. Ikke mye, men står det om noen føtter så velger man gjerne den appr som har lavest mulig minima for å lande, ergo holde regulariteten, rute etc. Prec appr gjør at mange av de små feilene som er stepdown, non-ILS kan medføre blir borte ved hjelp av glidebane.
Nei, jeg mener ikke at DAT skal lage sin egen tilsvarende, men jeg sier at hvis man betaler nok for noe så er det alltids mulig å få noe produsert. That`s all.
Og igjen, jeg sier det var utrolig klønete formulert og håndtert av SD hele denne prosessen. SCAT eller ikke, så trenger man gjerne å sette seg inn i hva alternativene er før man slenger på "eller tilsvarende" som krav. SCAT er utdatert, javel, men pr idag er det ikke annet alternativ tilgjengelig. EGNOS er på banen, men som vi alle vet tar det tid med testing, implementering osv. Tviler ikke på at det kommer heller.
Guttn is offline