PPRuNe Forums - View Single Post - Nesten alle fra det første kullet ved UiT vil få jobbtilbud fra DY
Old 13th Nov 2011, 16:05
  #40 (permalink)  
JMR89
 
Join Date: Apr 2010
Location: Norway/USA
Posts: 2
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Såklart tar jeg det ikke som et personlig angrep, det var vel heller også litt på spissen fra min side.

Såklart vil en søker med BEGGE attributer være foretrukket, det er hevet over en hver tvil. Men jeg ville bare sette det litt på spissen ettersom det virker på noen som om enhver form for ekstra fyll på utdanningssiden gjør en til en bedre pilot enn andre. Det ville jo vært litt sånn som de gjør i USA, hvor de helst ser at man har en college degree i alt annet enn flyfaglige ting som backup.

Poenget med å peke ut hvor jeg har vært (nå har jeg ikke bare vært i DAB som elev, men rundt om i USA og flydd litt for meg selv.) var å peke ut det faktum at man møter på litt andre og tilgrads mer utfordrende situasjoner når man flyr f.eks i Florida, enn det jeg vil ANTA at man gjør langt nord i Norge eller Sverige. Du er vel enig i at antall potensielt farlige situasjoner oppstår oftere jo tettere pakket himmelen er over et gitt område? Hence "trial by fire", som i at man møter på og lærer av situasjoner som oppstår oftere og tidligere på et slikt sted.

Angående "Araberene" så må du nesten bare oppleve Embry Riddle, Epic og en hel drøss andre skoler der de driver og suser rundt for å forstå. Det å forstå er i hvert fall ikke noe de gjør.

Så kort oppsummert; Som vi alle vet finnes idioter i alle former og kommer fra alle slags bakgrunner. Du kan godt få kalle meg en, men da er du akkurat som meg, eller hva?

Jeg skrev bare en alt for lang post, med litt mye fyll om et veldig kort poeng;

At man var flink med matematikk og fysikk på skolen gjør en ikke nødvendigvis til den fødte flyver, enig? Tallknusing hjelper jo ikke stort om vedkommende har elendige motoriske egenskaper eller ikke tåler stress under ansvar.

Selvfølgelig selekteres man bort om dette manifisteres tidlig, såpass forstår jo til og med en knøl som meg, men det var roten av poenget jeg skulle fram til.

Ha en fortreffelig søndag aften!
JMR89 is offline