PPRuNe Forums - View Single Post - Nesten alle fra det første kullet ved UiT vil få jobbtilbud fra DY
Old 15th Oct 2011, 07:26
  #24 (permalink)  
Goldenbawls
 
Join Date: Nov 2010
Location: South of the Border
Posts: 46
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Jesus NAIA, det er vel ikke noe poeng i å gjøre folk paranoide heller. Du virker å insinuere at det lå dyptliggende og granskende analyser til grunn før DY kalte inn folk på intervju tidligere. That´d be something! Men ting har jo forandret seg, nye kokker er i sving. Resultatene ser vi først nå.

Så er det en selvfølge at alle selskaper har rett til å intervjue og ansette hvem de vil, samt at det ikke er noen folkerett på intervju her eller der.

@Quag
Kontakter er alfa omega i denne bransjen og det har det alltid vært...Du kan si hva du vil om det men det kommer neppe til å endre noe.

Når det gjelder alt du skriver om at the **** hits the fan osv så:
Erfaring og relevant erfaring er to vidt forskjellige begrep. Om jeg har fløyet 1000 timer rundt flaggstanga i hagen min så gjør det meg overhodet ikke noe mer forberedt enn en som har 250t+. Om du f.eks ser på en skole som TFHS i Sverige så har de drevet med dette siden 1989 og pilotene har stort sett gått rett i flyselskap uten at fly har dalt ned fra himmelen så at det skal bli tilfelle ved UiT har jeg liten tro på.
Det er uansett ikke forandret noen krav fra tilsynets side slik at de disse lowtimerne skal karre seg igjennom en evnt skilltest....
Det er vel ingen som forventer at noen av gutta fra UiT skal takke nei til et evnt. tilbud fra DY på grunn av alle de som ikke har fått intervju?! På tide å stikke fingern i jorda her...
Flere som trenger stikke fingern i jorda her, og kalle en spade for en spade. Det DY driver med er kostnadskutt, ikke noe annet. Forsåvidt ærlig sak det, men don´t make this a pissing contest når det ikke er det. Kvalifisert folk med erfaring finnes, men ikke alle er villig til å jobbe for knapper og glansbilder. (Ref. ny lønnskala, den kommer før eller siden)

Ser du bruker skilltesten som et bevis for kvalitetssikring. Haha, si meg jobber De i Tilsynet? Dette var dagens...
Goldenbawls is offline