PPRuNe Forums - View Single Post - Widerøe opptak
Thread: Widerøe opptak
View Single Post
Old 14th Mar 2011, 19:26
  #263 (permalink)  
Linnje
 
Join Date: Mar 2008
Location: Norway
Posts: 11
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Artig diskusjon å følge dette her

Med så mange meninger så er det kanskje noen som vet litt om hva de ser etter på WF seleksjon/intervju?

Med det mener jeg omtrent som følger;
-Vil det være regnet som en fordel med erfaring på type? Vet de gir deg TR og kompani-trening uansett(?!)
-Og om man kan risikere å havne i bakleksa for vurdering til intervju dersom man evt har "for mange timer" ved innsending av søknad? (3-5000 timer TT) Eller om høyt timetall kun er pluss i boka?
-Samt om man kan søke flere ganger etter et eventuelt avslag?
-Dernest, vet noen hvor gode norskkunnskaper kreves? Å problemfritt kunne holde en samtale i gang, eller mer utfyllende med vurdering av vokabular/gramatikk?

cefey; jeg har fulgt litt med jeg også i dette uendelig deprimerende P2F arbeidsmarkedet, og det å ha Asia og Afrika som back-up plan akkurat nå uten TR og timer på type som utlending, tror jeg kan være littegranne optimistisk (med unntak av et visst caravan-kusk selskap i Indonesia da). Sjekk Maun tråden her på forumet, der er 40 mann som har lett og lett, men ingen som finner.
"Planning ahead" er forøvrig et begrep jeg begravde lenge før jeg var ferdig med PPL. Ikke går det for jobb-hunting, og utsatte steder kan man bare glemme det etterpå også Sååeh... vingespenn, jet og tonnasje kan bare være for min del, T&C og arbeidsmiljø er tvert imot noe å lete etter.
Linnje is offline