PPRuNe Forums - View Single Post - Widerĝe opptak
Thread: Widerĝe opptak
View Single Post
Old 12th Mar 2011, 22:21
  #242 (permalink)  
BoeingDreamer
 
Join Date: Jul 2010
Location: London & Oslo
Age: 54
Posts: 238
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Jeg har ikke sagt at FR er bedre enn WF!

Dessuten de som faar jobb hos FR faar ikke jobb hos WF for oyeblikket uansett.
Jeg sa heller ikke at man ville forlate WF fordi man hadde timer paa 737, jeg sa at det er vanskeligere aa ansette en 737 pilot med en del timer, fordi det er normalt aa anta denne personen kan forlate selskapet lettere for en bedre jobb (ikke til RYR), enn en flyger som er kun TR paa WF sine fly.

WF vil ha mest mulig igjen for pengene sine, og for oyeblikket er det rikelig med dyktige kandidater, dersom WF betaler TR, OCC og trener en pilot for sine ruter, saa vil de i retur ha flest mulig arbeidstimer tilbake fra denne personen/piloten.

Dersom denne piloten har f.eks 2000 timer paa jet, saa vil denne piloten kunne soke paa langt flere jobber med sin erfaring enn en pilot med 700 timer paa piston eller TP.
Jeg kjenner et par TP selskaper i England, som heller ansetter de best kvalifiserte som ikke har TR paa stor jet, enn en som har TR paa jet og en del timer.

Dette er noksaa logisk, dersom man har erfaring fra forretninger.

heavydane - dersom du tror det er nok aa kunne betale ratingen for aa komme inn hos RYR, saa er du noksaa uvitende, for hver stilling de har ledig saa er det flere hundre sokende. De kan for oyeblikket velge aa vrake blant de beste kandidater, og tro det eller ei, for de fleste er det ikke foreldrene som betaler for TR dems. Get your self informed before you make such a poor and uneducated reply.

Dersom du tror det er nok aa masse penger for aa komme inn i RYR, viser du at du er OUT OF TOUCH WITH REALITY!!!

Paa ingen maate forsvarer jeg maaten RYR opererer, men flere og flere selskaper krever naa at man selv betaler sin TR, for aa faa den forste jobben. Det er ogsaa noe Norwegian vurderer aa innfore, saa skal man begynne aa kaste slik skit, saa er det kanskje litt ansvar hos de pilotene som idag sitter godt og torrskodd inne i en cockpit, hvor de bryr seg mer om sin egen pensjonsordning, og 1.2 mill i lonn fra SAS, enn aa tenke paa vilkaarene for nye piloter som prover aa faa seg sin forste jobb.

Det finnes desverre ingen lojalitet, og det virker som eneste vei er at hver maa velge hva man foler er best for seg selv, om det betry aa betale sin egen TR, betale for linje trening - saa er dette et produkt av en elite kultur som har vaert med paa kjore nesten hele luftfarten i kne, og de som maa betale for det hele er nye piloter som vil faa sin forste jobb!

Hvor mange aar har SAS hatt ansettelses stopp?
Det er lett aa klage naar min sitter med en gylden bank box, for oss andre saa maa vi ta til takke med hva som gjennstaar av smuler paa gulvet, fordi det finnes ingen lojalitet!

Last edited by BoeingDreamer; 13th Mar 2011 at 18:32.
BoeingDreamer is offline