PPRuNe Forums - View Single Post - Tromso Luftfartsfag
View Single Post
Old 2nd Nov 2010, 20:24
  #26 (permalink)  
onebyone
 
Join Date: Oct 2009
Location: Scandinavia
Age: 43
Posts: 38
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Dette er den typen innlegg jeg virkelig liker. Ikke fordi de siste innleggene omtalte utdanningen ved UiT i positive ordlag, men måten postene blir skrevet på. Jeg er helt enig med polazarus i at måten denne utdanningen har blitt frontet på av universitetet har vært noe "over kanten", de smører gjerne tykt på for å sette seg selv i et så bra lys som mulig. Man kan jo egentlig ikke klandre dem, akkurat som Luftfartsskolen og alle andre flyskoler så har de et behov for å promotere seg og det de tilbyr. Jeg er dypt uenig i at vi blir "verdens beste piloter", selv om jeg setter pris på at lista settes høyt. Det betyr bare en bedre kvalitet på utdanningen for vår del. Allikevel, jeg forstår at noen kan få det litt i vrangstrupen.

Angående dette med kostnaden til studiet så er jeg forsåvidt enig i at det kan høres høyt ut. Jeg skrev en post her tidligere som aldri kom forbi moderatoren (i hvert fall ikke enda), muligens fordi den inneholdt en link til et pdf-dokument. Universitetet i Lund, som TFHS ligger under, har prissatt sin flygerutdanning til 1,07 millioner SEK per elev per år, og de har drevet med dette siden 1984. De har også vært gjennom stramme budsjettkutt og har kuttet på kostnadene, men allikevel er prisen såpass høy. Om ikke annet så kan det i hvert fall tyde på at UiT ikke nødvendigvis sløser med pengene, selv om jeg er enig i at 30 millioner høres mye ut.
onebyone is offline