PPRuNe Forums - View Single Post - Tromso Luftfartsfag
View Single Post
Old 2nd Nov 2010, 09:15
  #23 (permalink)  
Dickcheesecake
 
Join Date: Dec 2009
Location: Mother earth
Posts: 32
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Oi sann. Blir jaggu bråk når det omsider kommer noe i denne bransjen som er gratis. Kan ikke fatte og begripe at denne gruppen med (heldige) pilotspirer kommer til å påvirke bransjen i noe særlig grad. Som Icenor skriver så er ikke han interessert i prostituere seg ,og historien viser at det er vel holdningen til de fleste som ikke har betalt utdanningen selv,(eks forsvaret,sponsing av sas osv) og da burde jo dette være bra?
Bachelor eller ei, skal staten inn og fiansiere må det nesten bli i høyskole format eller tilsvarende og da trengs det å "reklameres" med titler som politikere kan forstå. Bachelor i luftfartsfag lar seg nok bedre høre på tinget enn Cpl ir/me, frozen atpl og mcc. Men pilot- eller trafikkflygerutdanning hadde kanskje vært like greit

Et argument som ble brukt før oppstart var at man hadde spurt de store selskapene i Norge om det ville være attraktivt, og "surprise surprise", alle ønsket en slik ordning velkommen. Men, hvem ville sagt nei til dette? Så lenge det ikke har noen konsekvens/kostnad for de betyr det ikke så mye. De hadde sikkert takket ja til en PhD også. Jeg har ennå tilgode å høre gode faglige argumenter. (Deres studieleder gjør et ynkelig forsøk i linken lenger ned, uten at jeg blir særlig klokere, men så har ikke jeg bachelor heller da). Men at staten burde ha som oppgave og utdanne piloter, like gjerne som lokførere er jo legitimt. Men hva med eks busssjåfører? Ikke alle utdanninger betales av staten...
Hvis sas,nas,wf osv sier de støtter dette hvorfor skal en ikke tro på det? Svindleren på vigra stakk av med pengene til elevene, rørosfly gjør deg lokalkjent rundt Røros og spesielt rundt Rambu.
Er det ikke på sin plass med en skole som faktisk bryr jeg om hva elevene lærer og ikke, om du har penger?

Sas godkjente direct entry fra nac og tfhs og det var sikkert en grunn til det. Tror ikke de tjente penger på det heller.

Appropos ynkelige faglige argumenter..Bussjåførutdanning....? Jaha? Må si jeg liker den sammenligningen. Har du ikke jobb kan du gå på nav og få penger til denne 2-ukers bussjåførutdanningen, truckførerutdanningen, vekterutdanningen m.m,, og da får du av mine skattepenger...

Økonomisk sans er ikke piloters sterke side, så litt bedriftsøknomi er bare sunt
Dickcheesecake is offline