PPRuNe Forums - View Single Post - Tromso Luftfartsfag
View Single Post
Old 1st Nov 2010, 13:17
  #22 (permalink)  
onebyone
 
Join Date: Oct 2009
Location: Scandinavia
Age: 43
Posts: 38
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Jeg skrev et innlegg her i går som tydeligvis må gjennom sensuren pga en link til et pdf-dokument. Det dukker vel opp etter hvert.

Blue06: nei, jeg var ikke flua på veggen under planleggingen av studiet, men jeg har blitt gjenfortalt prosessen i detalj i etterkant av de som faktisk var der. Jeg synes det er relevant at flyselskapene ønsker piloter som også har en mer akademisk bakgrunn, og jeg ser virkelig ingenting i veien med å ha to bein å stå på.

Det er problemet her. Jeg prøver ikke å si at dette er den ultimate løsningen, overhodet ikke. Jeg prøver bare å si at jeg synes dette er en god løsning, mens det jeg ofte får tilbake er et sammensurium av påstander og drittslenging, rett og slett. Resultatet av det er at vi sitter igjen som et spørsmålstegn og lurer på hvorfor i h..vete alle hater UiT så inderlig, og dere sitter sikkert igjen med en følelse av at vi tror vi er verdens beste fordi vi hele tiden prater om alle de positive tingene ved utdanningen. Jeg prøver bare å svare på noe av kritikken, på en så saklig måte som mulig.

Dette fungerer nok bedre og har fungert bedre i mange år enn du tror. Var forøvrig også vanlig ved NAC, men det er mulig du mener kvaliteten på utdanningen der var horribel.
Jeg synes det er akkurat like horribelt om det er NAC eller skoler i USA som gjør det, men det får forbli min personlige mening om temaet.

Flyging i arktisk miljø under utdannelsen er av mindre betydning. Hvor mange av de som flyr i nevnte Lufttransport og Widerøe har tatt utdannelsen sin i USA? Noen eksempler på at dette har skapt problemer ved flygingen i Norge i ettertid?

For ordens skyld vil jeg si at det er flott at man har muligheten til å ta en slik utdanning i Norge, selv om jeg mener viktigheten er langt mindre enn det UiT fløyen gjerne vil ha det til
Det er begrenset hvor mye erfaring man får fra 150 timer i arktisk miljø, men noe får man jo. Det var dette UiT ønsket å få til. Tall på antallet av USA-studenter eller relaterte ulykker har jeg ingen anelse om. Igjen, jeg sier ikke at arktisk flyging er et krav. Jeg sier bare at det er positivt. Er det så vanskelig å se?

Vi prøver virkelig ikke å være viktigper'er, men jeg forstår godt at vi blir oppfattet sånn. Jeg er bare litt oppgitt av at det presenteres personlige meninger og oppfatninger om ting som om det var fakta, og en del bærer nesten preg av sjalusi eller forakt mot studiet. Jeg forstår ikke hvorfor, men jeg synes ikke det er riktig at sånt blir stående ubesvart. Disse forumene brukes tross alt av unge og håpefulle som ønsker informasjon om utdanningsmuligheter, la de gjøre seg opp en mening om relevansen av bed.øk på egen hånd.
onebyone is offline