PPRuNe Forums - View Single Post - Tromso Luftfartsfag
View Single Post
Old 1st Nov 2010, 00:07
  #14 (permalink)  
Beepo
 
Join Date: Sep 2009
Location: Oslo
Posts: 11
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Men vi må jo innse fakta, det er "ingen" som får "jet-job" rett ut fra UiT.
Hvor er denne faktaopplysningen hentet fra? Og hva mener du egentlig? Litt for mange hermetegn til at det fakta du vil jeg skal innse kommer klart frem.

Jeg synes dette virker som et, nesten desperat forsøk, på å beholde luftfartsmiljøet rundt det som var NAC, og mere distriktspolitikk og status enn noe annet. Aarbakke har jo ikke klart å skjule det så veldig godt at han har vært kåt på pilotutdannelse i Tromsø/Bardufoss.
NAC var en bra flyskole, så det var vel en god idé å bygge videre på det som var igjen av den.
Distriktspolitikk er vel ikke et spesielt ukjent fenomen i Norge, om det er bra eller dårlig er en annen debatt. Status er vel som regel attråverdig.
Aarbakke var ikke interessert i å skjule at han ville ha pilotutdannelse til UiT, fordi hadde han skjult det, hadde det ikke blitt noe av.


Igjen: Jeg har problemer med å skjønne hvorfor folk er så sinte på UiT, og ihvertfall at de tydeligvis har et såpass sterkt behov for å si fra om det til folk som ønsker informasjon om studiet (Addemannen. Hei ). Dersom man synes alt UiT driver med bare er svada og bortkastet, så får vi heller være enige om å være uenige. UiT skader vel ikke på noen måte flybransjen med sin virksomhet (eller gjør de det? I så fall er jeg spent på hva dere sier).

Er det et mål å svartmale Luftfartsfag slik at det kan nedlegges? Hvem tjener i så fall noe på det? UiT gir unge mennesker med normal personlig økonomi en mulighet til å realisere en yrkesdrøm uten å stå i fare for å skakkjøre kontoen sin helt, og jeg synes dette er en god ting. Det skader ihvertfall ingen.
Sløsing av "mine skattepenger" som er den eneste uttalte grunnen jeg har sett komme opp i denne årelange debatten blir i beste fall tynt, da noen få millioner i disponerbare midler til et universitet blir en svært liten dråpe i et stort hav av offentlige midler. I så fall, må man revurdere all offentlig utdannelse i samme slengen. Mener opposisjonen her at all utdanning bør privatiseres?


Gratulerer til de som nå blir verdens beste piloter.
Resten av verdens flygere må nok bare bøye seg i støvet og overlevere cockpit nøklene til rektor Aarbakke's nyutklekkede flykusker.
Til dette vil jeg bare si at det må være lov å sette høye målsetninger her i verden. Hvorfor begynne på et prosjekt som Luftfartsfag, og sikte på noe annet enn toppen? Det er selvsagt ingen som mener at UiT-studenter er noe bedre enn andre.
Det skal ikke være nødvendig å måtte forklare voksne folk dette. Jeg håper du forsøkte å være morsom.

Last edited by Beepo; 1st Nov 2010 at 00:30.
Beepo is offline