PPRuNe Forums - View Single Post - Luftfartskolen - Torp - teori undervisning en stor vits! Rett og slett for daarlig!
Old 1st Aug 2010, 11:49
  #20 (permalink)  
MagicTiger
 
Join Date: Apr 2010
Location: PlanetEarth
Age: 44
Posts: 94
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Forst Luftfartskolen, bruker Oxford bokene, saa brevkurset bor vaere tilpasset dette.

Angaaende kart, bruke AIP er som sagt ingen god losning. Jeg fly ifjor sommer rundt 50 timer i Norge, brukte et gammelt kart fra 2000, men poenget er at en slik holdning av myndighetene som er ansvarlig for produksjon av dette er feil. Ingen vil ta ansvar for den delen. Veikart, eller gammel kart + AIP revisjoner!

Et eksempel i England for CPL skill test, saa maa man ha siste oppdaterte kart. Det kommer ut nye kart hvert aar, og til og med da er det feil paa noen kart utgivelser. Hvor mange feil og forandringer har det opparbeidet seg etter 10 aar?

Selvfolgelig I Norge er det mye mindre trafikk, men det er god airmanship aa ha et nytt oppdatert kart. (Forovrig kart delen er off topic, det er ikke luftfartskolen sin skyld.)

Angaaende de, saa er det klart, dersom man velger aa bruke Oxford bokene, saa bor ogsaa fjernundervisning vaere lagt omkring det stoffet som er vesentlig i de laere bokene. Dette finnes mye rare laere boker, jeg brukte hovedsaklig Oxford bokene ved London Met (fordi jeg allerede hadde de), men dem sine egne boker Nordian var forferdelig, det var de vaerste teori bokene jeg hadde sett, spesielt POF boka!
MagicTiger is offline